vrijdag 6 juli 2007

Naar Willem Kloos' "Ik ben een god"

Iedereen is god in 't diepst van zijn gedachten
en zit in 't binnenst van zijn ziel ten troon
Het is speciaal en zeer gewoon
Glorie, geest, scheppende krachten

Iedereen is satan, in het diepst van zijn gedachten
want een go(e)d alleen bezit geen kracht
De maan in 't duister van de nacht
Storm, woede, 't lange wachten

Iedereen verlangt in het diepst van zijn gedachten
en zit eenzaam in 't binnenst van zijn ziel ten troon
buigt onder de steeds zwaarder wordende kroon
van goddelijkheid, en 't lange wachten


1 opmerking:

Unknown zei

Ik ben geen god
in 't diepst van mijn gedachten
geen godin
alleen maar moe van 't lange wachten.

Ik ben geen dichter
geen schrijver, tenzij dan in mijn dromen
en ik door slaap omringd
in een huisje van boeken kan wonen.

P.S. Prachtig.